loading...
تبلیغات در گوگل
shani بازدید : 8 شنبه 02 مهر 1401 نظرات (0)

تفاوت بین PPC و CPC به ویژه برای کسانی که در دنیای بازاریابی دیجیتال کار می کنند یا به دنبال برون سپاری تولید محتوا هستند مهم است. در حالی که تفاوت دقیق بین این دو ممکن است برای بسیاری نامشخص باشد، هر دو از مهمترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال هستند.
اگر تازه وارد دنیای تبلیغات دیجیتال شده اید، تعداد کلمات اختصاری برای اصطلاحات PPC و CPC در تبليغات گوگل چيست؟ و معیارهای مختلف می تواند کمی گیج کننده باشد. دانستن اصطلاحات کلی عالی است، اما همچنین مستلزم درک دقیق تری از معنای آن اصطلاحات، نحوه ارتباط آنها با یکدیگر و آنچه انجام می دهند، دارد.

تفاوت بین PPC و CPC

PPC و CPC ابزارهای دیجیتال مارکتینگ هستند و اغلب به جای یکدیگر در بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند، اما به طور کلی PPC برای توصیف نوع برنامه تبلیغاتی استفاده می شود و CPC مخفف هزینه به ازای کلیک است و معمولاً مربوط به چه چیزی است. درست است که هر کلیک در برنامه تبلیغاتی پولی شما استفاده می شود.
یک مثال خوب این است: "ما می خواهیم یک کمپین تبلیغاتی PPC با گوگل اجرا کنیم و می خواهیم CPC برای این کمپین 0.75 دلار باشد."
برای درک بهتر تفاوت بین PPC و CPC، بهتر است آنها را به صورت جداگانه تعریف کنید.

قبل از توضیح تفاوت بین PPC و CPC، ارائه یک تعریف مناسب از PPC می تواند بسیار مهم و موثر باشد. به طور خلاصه، پرداخت به ازای کلیک (PPC) به نوعی از تبلیغات اطلاق می شود که در آن تبلیغ کنندگان برای هر کلیک بر روی یکی از تبلیغات خود مبلغ مشخصی را پرداخت می کنند.

مزیت کلی این نوع تبلیغات بسیار واضح است. با PPC، تا زمانی که شخصی روی تبلیغ شما کلیک نکند و در لینک یا صفحه فرود شما قرار بگیرد، پولی پرداخت نمی کنید. البته هدف نهایی شما تبدیل این مشتریان به خریدار است و باید از طریق مدیریت صحیح سایت و مدیریت محتوای وب سایت، مشتریان را جذب کنید. اما استفاده از PPC بخش مهمی خواهد بود.
تبلیغات گوگل ادوردز رایج ترین شکل تبلیغات PPC در موتورهای جستجو است. پلتفرم هایی مانند Google Ads و Bing Ads به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهند که تبلیغات مرتبط را در نتایج جستجو بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود و نقاط داغ مشتری نمایش دهند.

تبلیغات PPC را می توان در وب سایت های دیگر نیز انجام داد. معمولاً این نوع تبلیغات را می توان به سایت های معروفی که مطابق با صنعت کسب و کار شما کار می کنند سفارش داد. تبلیغات کلیک شده در این وب سایت ها ممکن است شامل تبلیغات بنری، تبلیغات وابسته، تبلیغات وابسته و غیره باشد.

CPC چیست؟

CPC یا «پرداخت به ازای کلیک» معیاری از هزینه هر کلیک است. قیمت های مختلف بسته به عوامل مختلفی مانند "رقابت کلمات کلیدی" و "تغییر در حجم جستجو" و غیره متفاوت خواهد بود.
پرداخت به ازای کلیک می تواند به شما کمک کند مزایای مربوط به این کلیک ها را اندازه گیری کنید. با اندازه گیری سطح بازخورد از این تبلیغات می توانید عناصری مانند نوع تبلیغ مورد نظر خود را انتخاب کنید. کلمات کلیدی مرتبط و سایت ها را برای ادامه هدف قرار دهید

سیستم مناقصه PPC چگونه کار می کند؟

برای توضیح تفاوت بین PPC و CPC، باید بدانیم این دو مفهوم به عنوان ابزار بازاریابی دیجیتال چگونه عمل می کنند.
کمپین‌های PPC حول گروه‌های تبلیغاتی یا یک یا چند مجموعه تبلیغاتی مرتبط با چندین کلمه کلیدی هدفمند ساخته می‌شوند. علاوه بر گروه تبلیغاتی، کمپین دارای لیستی از کلمات کلیدی و صفحه فرود است.

اصطلاحات و کلمات کلیدی که انتخاب می کنید بسته به ترافیک قیمت های متفاوتی دارند. کلمات با جستجوی بیشتر گران تر هستند. عبارات جستجوی کم ارزان تر هستند.

یک کمپین موفق CPC را با درآمد بالقوه و مورد انتظار مقایسه می کند. این سیستم به بازرگانان اجازه می دهد تا قیمت متناسب با بودجه خود را تبلیغ کنند.

اما اگر فکر می کنید همه چیز به پول بستگی دارد، کاملا در اشتباه هستید! کیفیت نتایج جستجو همیشه اولویت اصلی گوگل بوده است. به این ترتیب گوگل تصمیم می گیرد تبلیغات PPC را بر اساس جستجوها و پیشنهادات قبلی کاربران نمایش دهد.

هنگامی که کاربر جستجو را انجام می دهد، تبلیغات را بر اساس جستجوهای قبلی خود، کیفیت و ارتباط کلمه کلیدی با صفحه فرود و کیفیت محتوای وب سایت مشاهده می کند. در واقع، طبق استانداردهای خاصی، تبلیغ شما نمره کیفیت می گیرد.

اندازه گیری کیفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله تعداد کلیک ها، ارتباط هر کلمه کلیدی در گروه تبلیغات، کیفیت صفحه فرود، و ارتباط متن آگهی با کلمه کلیدی؛ همه اینها به صورت پویا محاسبه می شوند، بنابراین می توانید با برنامه ریزی و استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب، پاسخ خود را به حداکثر برسانید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 72
  • بازدید کلی : 306